You are currently viewing Έναρξη για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση στο MediSign μέσω Παρόχου (Primer Software)

Έναρξη για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση στο MediSign μέσω Παρόχου (Primer Software)

Από σήμερα 16 Δεκεμβρίου 2024 ξεκινά η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και αποστολή στο myDATA μέσω Αδειοδοτημένου Παρόχου, την Primer Software. Το MediSign εναρμονίζεται με την πρόσφατη Νομοθεσία που επιβάλει τις σχετικές αλλαγές.

Αισθανόμαστε υπερήφανοι, γιατί το MediSign συνδυάζει Ιατρικό Πακέτο, Συνταγογράφηση και Ηλεκτρονική Τιμολόγηση χωρίς να χρειάζεται να προμηθευτείτε τρία προγράμματα. Και είναι ίσως το μόνο λογισμικό στον Τομέα της Υγείας που μπορεί να το ισχυριστεί αυτό.

Δεν θα μπορούσε βέβαια να γίνει η διαβίβαση στο myDATA μέσω Παρόχου χωρίς της εξαιρετική συνεργασία της Primer Software και την υψηλή τεχνολογία που μας διέθεσε.

ΤΙ αλλαγές θα δείτε στο MediSign

Από σήμερα δεν θα βλέπετε πλέον το κλασικό “κουμπάκι” της οθόνης τιμολόγησης Έκδοση και αποστολή στο myDATA.

Θα βλέπετε δύο buttons:

myDATA Primer ERP
Τρόποι διαβίβασης στο myDATA
  • Το πρώτο αποστέλλει το παραστατικό μέσω Παρόχου (Primer Software)
  • Το δεύτερο είναι το “παλαιό” κουμπάκι Έκδοση και αποστολή στο myDATA το οποίο θα παραμένει για όσο καιρό επιτρέπεται η διαβίβαση αυτή και μόνο στις περιπτώσεις που επιτρέπεται.

Η υπόλοιπη διαδικασία δεν διαφέρει ιδιαίτερα, εκτός από τις περιπτώσεις B2G Τιμολογίων, που περιγράφεται παρακάτω.

Πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία αυτόματης αποστολής στο myDATA για τα παραστατικά που απέτυχαν να σταλούν τη στιγμή της έκδοσης. Έτσι δεν θα χάνετε χρόνο με την επανάληψη αποστολής, όταν αυτή χρειάζεται. Θα γίνεται αυτόματα. Θα λάβετε ειδική ενημέρωση γι’ αυτό.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στη διαβίβαση μέσω Παρόχου, δεν υποστηρίζεται η Ακύρωση ενός παραστατικού. Στις περιπτώσεις που μέχρι τώρα κάνατε Ακύρωση, πλέον θα εκδίδετε Πιστωτικό Στοιχείο Λιανικής ή Πιστωτικό τιμολόγιο. Η δυνατότητα αυτή έχει ήδη προστεθεί στο MediSign.

Συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ – τι πρέπει να κάνετε

Οι πρώτοι που επηρεάζονται από τις νέες ρυθμίσεις είναι οι συνάδελφοι που είναι Συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ. Ο λόγος είναι ότι τιμολογούν Δημόσιο φορέα (τον ΕΟΠΥΥ), άρα πρέπει να εκδίδουν B2G Τιμολόγια προς τον ΕΟΠΥΥ.

Η υποχρέωση έκδοσης B2G τιμολογίων προς τον ΕΟΠΥΥ (ή όποιον άλλον φορέα του Δημοσίου, πχ Δήμους, Κυβέρνηση κλπ) αρχίζει από την 1/1/2025.

Κατά συνέπεια, θα πρέπει να προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:

Πηγαίνετε στη διεύθυνση https://app.medisign.gr/primer

Κεντρική σελίδα της Primer στο MediSign
Κεντρική σελίδα της Primer στο MediSign

Εκεί θα λάβετε αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα.

Αγορά πακέτου Primer

Το πρώτο βήμα είναι να αγοράσετε ένα από τα διαθέσιμα πακέτα της Primer. Θα επιλέξετε πακέτο ανάλογα με τον αριθμό των παραστατικών που εκδίδετε ανά μήνα. Η αγορά γίνεται μέσα από το MediSign, πολύ εύκολα με τον ίδιο τρόπο που πληρώνετε τη μηνιαία συνδρομή σας.

Τα κατάλληλα πακέτα (με υποστήριξη B2G) είναι διαθέσιμα εδώ:

https://app.medisign.gr/subscriptions/primer-b2c-b2b-b2g

Σύμβαση με Primer

Μετά την αγορά, ακολουθεί η ενεργοποίηση του πακέτου Primer που αγοράσατε και η υπογραφή Σύμβασης ανάμεσα σε σας και τον Πάροχο (Primer). Η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει λίγες ημέρες. Αμέσως μετά έχετε τη δυνατότητα να αποστέλλετε παραστατικά μέσω Παρόχου (δηλαδή να χρησιμοποιείτε το πρώτο “κουμπάκι”).

B2G και B2B

Εδώ να σημειωθεί ότι εκτός από τα B2G τιμολόγια προς το Δημόσιο, έχετε αυτόματα την υποχρέωση να αποστέλλετε μέσω Παρόχου B2B τιμολόγια (δηλαδή τιμολόγια προς ιδιωτικές εταιρίες).

Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών

Για τις Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών B2C προς φυσικά πρόσωπα (τους ασθενείς σας) μπορείτε (προς το παρόν) να χρησιμοποιείτε το παλαιό κουμπάκι. Δεν έχει ακόμα νομοθετηθεί, αλλά θεωρείται πολύ πιθανό ότι και για αυτά τα παραστατικά θα απαιτείται διαβίβαση μέσω Παρόχου εντός του 2025.

Επικοινωνήστε με τον ΕΟΠΥΥ

Σε κάθε B2G Τιμολόγιο αναγράφονται 3 ειδικές παράμετροι, τα πεδία Peppol:

  • ΑΔΑ ή ενάριθμος
  • ΑΔΑΜ
  • Κωδικός αναθέτουσας αρχής

Τις τιμές αυτές τις δίνει κάθε φορά ο φορέας Δημοσίου έναντι του οποίου εκδίδετε B2G τιμολόγιο. Ο ΕΟΠΥΥ εν προκειμένω. Ή όποιος άλλος φορέας Δημοσίου τιμολογείτε.

Επίσης:

Κάθε υπηρεσία που τιμολογείτε, δηλαδή κάθε γραμμή του τιμολογίου, πρέπει να διαθέτει δύο κωδικούς:

  • Κωδικό CPV (Common Procurement Vocabulary)
  • Κωδικό μονάδας μέτρησης

Σας δίνουμε αναλυτικές οδηγίες για αυτό εδώ, αλλά καλό θα είναι να έχετε τη σύμφωνη γνώμη του φορέα που θα τιμολογήσετε (ΕΟΠΥΥ ή όποιου άλλου φορέα του Δημοσίου).

Τι ισχύει για τους συναδέλφους εκτός ΕΟΠΥΥ

Αν δεν τιμολογείτε τον ΕΟΠΥΥ ή άλλο φορέα του Δημοσίου δεν έχετε (ακόμα) την υποχρέωση να διαβιβάζετε τα παραστατικά σας μέσω Παρόχου.

Θεωρείται ότι αυτό θα νομοθετηθεί μέσα στο 2025. Μέχρι τότε μπορείτε να χρησιμοποιείτε την “παλαιά” διαδικασία (όπως μέχρι σήμερα) με το δεύτερο “κουμπάκι”.

Μπορείτε, αν θέλετε, να αγοράσετε κάποιο πακέτο της Primer (χωρίς υποστήριξη B2G παραστατικών) καθώς έχετε σημαντικά οφέλη (δείτε παρακάτω). Ωστόσο δεν είναι ακόμα νομοθετημένη υποχρέωση.

Η διαδικασία είναι παρόμοια:

Πηγαίνετε στη διεύθυνση https://app.medisign.gr/primer

Εκεί θα λάβετε αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα.

Τα κατάλληλα πακέτα (χωρίς υποστήριξη B2G) είναι διαθέσιμα εδώ:

https://app.medisign.gr/subscriptions/primer-b2c-b2b

Οφέλη από τη χρήση Παρόχου

Πέραν του γεγονότος ότι η αποστολή μέσω Παρόχου γίνεται σταδιακά υποχρεωτική από το Νόμο, υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα (ακόμα και για τις περιπτώσεις που δεν είναι ακόμα υποχρεωτική):

  1. Το MyData μέσω παρόχου είναι σύγχρονη (online, άμεση) αποστολή των παραστατικών πωλήσεων προς την ΑΑΔΕ. Η χρήση του αντικαθιστά τον φορολογικό μηχανισμό και οποιοδήποτε άλλο μηχάνημα πέραν του υπολογιστή ή του smartphone.
  2. Ο πάροχος αναλαμβάνει την ευθύνη της διαβίβασης των παραστατικών, και όχι εσείς, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα, με αποτέλεσμα να έχουν επιβληθεί σημαντικά πρόστιμα για καθυστερημένη διαβίβαση ή άλλες σχετικές παραβάσεις
  3. Σας παρέχονται φορολογικά κίνητρα όταν διαβιβάζετε μέσω Παρόχου. Σύμφωνα με τον Νόμο 4172/2013, κάποια από τα φορολογικά οφέλη για τη διασύνδεση με το myDATA μέσω Παρόχου περιλαμβάνουν:
    1. Μείωση της δυνατότητας φορολογικού ελέγχου από την εφορία σε τρία έτη.
    2. Υπεραπόσβεση των δαπανών που πραγματοποιήθηκαν για τη χρήση myDATA (παρόχου, λογισμικού και τεχνικού εξοπλισμού) στο 200%.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε τη μετάβαση όσο πιο εύκολη γίνεται. Παρά ταύτα, δεν σας κρύβουμε ότι είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, ειδικά για τα B2G τιμολόγια. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Μπορούμε να κάνουμε το αρχικό setup μαζί, αν κρίνετε ότι το χρειάζεστε. Είμαστε και παραμένουμε στη διάθεση σας!